خانه / اخبار مهدویت / «توقف»، كول خالی وزیر ها كره زمين مسئولیت ها نیست/توصیه ولايت صادق(ع) در عوض پایان وام گذاردن به مقصد غیبت

«توقف»، كول خالی وزیر ها كره زمين مسئولیت ها نیست/توصیه ولايت صادق(ع) در عوض پایان وام گذاردن به مقصد غیبت

 

به مقصد شرح احوال خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان: فهمید بررسی جایگاه صاحبدیوان و امیدبخشی نسبت به مقصد آینده و واکاوی مناسبات فراروی این مفهوم و در عرض واپسین بایسته های اجتماعی جامعه انتظاركش نسبت به مقصد مقؤله موعودباوری، ما را ثمار آن داشت مادام گفت وگویی توسط دليل الاسلام والمسلمین سید مصطفی باقری، ثابت شدن و پژوهشگرجوينده مهدویت ترتیب دهیم که دستاورد آن جلاجل آدم كردن كره زمين نظرتان می گذرد.

 

گسيخته ای كره زمين صاحبان خامه معتقد هستند که توجه وام گذاردن جامعه به مقصد آینده آرمانی مهدوی، نوعی كول خالی وزیر ها كره زمين مسئولیت های کنونی باریک؛ آیا این نگاه خشم آلود را باروح وثوق می دانید؟

 

جلاجل اول توسط سلامي و تهیت به مقصد سردفتر مقدس حاضربودن رئيس ديوان الامر(عج)، به مقصد ناموس می رسانم که جلاجل باب این پرسش می بایست به مقصد كورس مقؤله بااستعداد توجه داشت. فهمید ابتدایی، مناقشه امید و رجاء به مقصد آینده و فردایی مرغوبيت باریک. ارچه امید و صاحبدیوان كره زمين جامعه ای رخت ببندد، آن جامعه به مقصد اجتماعی بی روح و بی اجاره دهنده، مبدل خواهد شد. بنابراین، شرط حیات آدمی توسط توجه به مقصد گستردگی ناملایمات و مصائب جلاجل این دنیای پُرآشوب و پُرتلاطم، مناقشه صاحبدیوان و امید مرتبط بودن به مقصد آینده و فردایی مرغوبيت باریک. اساساً جلاجل مبحث مهدویت و فهمید توقف، یکی كره زمين مهمترین دلایل مخفی درنگ كردن دوران ظهور و طلیعه مهدوی نیز همین فهمید در عوض رسیدن به مقصد فردایی مرغوبيت و آرمانی نمناك باریک. ارچه جلاجل ابتدای غیبت حاضربودن ولی عصر(عج) به مقصد وضوح تعبیر می شد که ایام غیبت ایشان مادام چون كه زمانی درافتادن خواهد کشید؟، قطعاً اُمت ها و جوامع ماضي هیچ میل و رغبتی در عوض درک زمان توفيق يافتن و عصر غایی اسلامی نداشتند. بشقاب جلاجل هر عصر و زمانی محتاج نشاط و بالندگی باریک و تزریق روحیه یأس و ناامیدی جامعه را به مقصد سراشیبی مغلوبي می کشاند. فهمید افزونتر جلاجل این پروسه این منطوق باریک که ما اصولاً جلاجل آیین تشیع به مقصد فردایی مرغوبيت و شيوا نمناك باوري و التزام داریم. قاطبه احادیث و روایات ما شیعیان، نوید دهنده آینده ای مرغوبيت و آرمانی نمناك باریک. كره زمين لسان مبارک ولايت صادق(ع) مروی باریک که ایشان فرموده بضع: «مَنْ سَرَّهُ أَنْ يَكُونَ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِمِ فَلْيَنْتَظِرْ وَ لْيَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحَاسِنِ الْأَخْلَاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ».

ما پیوسته به مقصد صیانت کمال و فروغ لمعان جلاجل حلول كننده حرکت هستیم و می بایست تمركزفكر نماییم جلاجل این درم گزين به چه طريق و به مقصد چون كه لفظ جلاجل حلول كننده طی طریق هستیم. دستورات دینی جلاجل باب دوران ظهور توسط توجه به مقصد امید بخشی، گسيخته ای كره زمين التزامات جلاجل باب رسیدن به مقصد آن دوران را، ثمار كفالت ما آرامش طلب داده بضع. ما نمی توانیم توسط آسوده بودن طلبی و آسایش خواهی، احكام به مقصد صاحبدیوان به مقصد رسیدن به مقصد آن دوران، دلخوش باشیم، بلکه می بایست در عوض رسیدن به مقصد آن مقام، مبارزه و کوشش نماییم. فراوان جلاجل باب اسم مكلف ظهور واصل باریک که آمادگی شما و جامعه جلاجل شكل پذيري جامعه مهدوی مؤثر باریک. دعا و مورد بحث امور نیز كره زمين زمینه های بااستعداد ظهور هستند. این بدون شك معنای حدیث «مَنْ سُرَّ أَنْ يَكُونَ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِمِ فَلْيَنْتَظِرْ» باریک. ما چون كه جلاجل دوران ظهور آرامش طلب بگیریم و چون كه آن دوران را درک نکنیم، وظيفه دار به مقصد اعمال وظایف كلاه خود هستیم که ارچه اینچنین باشد ارچه حتی ظهور را نیز درک نکنیم، سيني روایات، جلاجل زمره ياران و یاوران حاضربودن دليل(عج) آرامش طلب خواهیم داشت. ولايت خمینی(ره) جلاجل همین چهارچوبه می فرمودند: «ارچه ما بتوانیم می بایست تاريكي ها و ايذا را جلاجل سراسر گیتی محو نماییم».

شیعه ارچه واقعاً معتقد و متعّهد به مقصد ظهور و عصر نوین مهدوی باریک، می بایست پیوسته جلاجل اظهاروجود اجتماعی و سیاسی و فرهنگی، ساعی و تلاشگر باشد. آن افرادی که جلاجل دوران غیبت كره زمين وظایف و تکالیف كلاه خود كول خالی می کنند به مقصد تحقیق معنای صحیح توقف را درنیافته بضع. كره زمين این رو، توقف، یعنی فراهم آورنده نگاه مرتبط بودن خانه محقر در عوض ورود مهمانی عزیز و گرانقدر. ورود مهمان گرانقدر، ادامه دار آمادگی باریک. ما هر چون كه به مقصد دوران ظهور نزدیک نمناك می شویم می بایست عاطل مسئولیت و وابستگی بیشتری به مقصد این منطوق داشته باشیم.

 

ارچه مشکلات و مضارع و ناهنجاری ها جلاجل جامعه گشايش یافت، فریضه منتظران جلاجل مسیر شكل پذيري دولت کریمه حاضربودن ولی عصر(عج)، به چه طريق خواهد صفت بويناك؟

 

كره زمين حاضربودن صادق(ع) مروی باریک که ایشان جرم بخش به مقصد یارانشان فرمودند: «لَمَّا طَالَ‏ عَلَى‏ بَنِی‏ إِسْرَائِیلَ‏ الْعَذَابُ ضَجُّوا وَ بَکَوْا إِلَى اللَّهِ أَرْبَعِینَ صَبَاحاً؛ هَکَذَا أَنْتُمْ لَوْ فَعَلْتُمْ لَفَرَّجَ اللَّهُ عَنَّا، فَأَمَّا إِذَا لَمْ تَکُونُوا فَإِنَّ الْأَمْرَ یَنْتَهِی إِلَى مُنْتَهَاهُ»  یعنی؛ «بنی کشوراسرائیل آرامش طلب صفت بويناك اسم باشليق ها جلاجل سرزمین ها به مقصد علت نافرمانی، بي خانمان و حیران باشند، اما چهل دوال ندبه و انابه کردند، داروي تقويتي مابقی ایام سرگردانی را ثمار ايشان بخشید. ارچه شما هم همچنانی که اميدوارانه اظهاروجود ظهور هستید به مقصد درگاه داروي تقويتي آمرزش خواهي نمایید، قطعاً گشاينده و گشایش داروي تقويتي در عوض شما نیز مقرر خواهد شد».

جلاجل روایات ما واصل باریک که هر چون كه به مقصد دوران ظهور نزدیک نمناك می شویم، مشکلات و مصائب فراروی آدمي زاد، زیادتر و زیادتر می شوند. سيني آیات قرآن کریم، داروي تقويتي احكام به مقصد مؤمنین وعده استیلا و چیرگی ثمار زمین را داده باریک و به مقصد تعبیری این مؤمنین هستند که زمین را وارث خواهند شد. در عوض اینکه نياميخته كره زمين ناخبر مستثنا شود، داروي تقويتي متعال آزمایشات و ابتلاءهای فراوانی را جلاجل پیش روی مؤمنین آرامش طلب خواهد داد. قرآن کریم می فرماید: «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْساءُ وَ الضَّرَّاءُ». گذشتگان نیز جلاجل مسیر رسیدن به مقصد کمال، مرارت ها و گرفتاری های فراوانی را متحمل شدند. ما نیز در عوض رسیدن به مقصد وعده حقیقی الهی، می بایست ابتلاها و آزمایشات الهی را توسط موفقیت خلف وعده كله دار بگذاریم. جلاجل باب اُمت های ماضي واصل باریک که آن مقدار گرفتاری ها و مصائب زیاد شد که تعبیر داشتند: «حَتَّى يَقُول گشتنَ الرَّسُول گشتنُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتى‌ نَصْرُ اللَّهِ».

هم نهاد الهی اینگونه باریک که جلاجل وصيد عصر ظهور، شدائد و معضلات فراوان خواهند شد. اما ارچه نگاه خشم آلود كره زمين مطرود گشتن مشکلات، مضارع اقتصادی و اجتماعی و گناهان و معاصی باریک، می بایست تعبیر داشت که نسل بالنتيجه باید آگاهانه نسبت به مقصد مقؤله دین مداری و صفت به خاطرسپردني قيمت های الهی والامنشي گمارد و كلاه خود را در عوض درک دوران غایی اسلامی فراهم آورنده کند. نسل بالنتيجه ما می بایست بداند که جلاجل دولت کریمه مهدوی، هم دارای یک قيمت و معیار نخواهند صفت بويناك و گسيخته ای كره زمين اشخاص که غالباً بالنتيجه نیز هستند، به مقصد مدارج نقيب و طلیعه داری نهضت حاضربودن(عج) نائل خواهند شد. جوانان وارسته و آگاه كردن ارچه می خواهند جلاجل قاطبه برترین های نهضت حاضربودن ولی عصر(ارواحنا له الفداء) آرامش طلب بگیرند می بایست پیوسته جلاجل مسیر خودسازی و دوری كره زمين معاصی و کج روی ها آرامش طلب بگیرند.

در عوض مؤمن؛ ويد ای سواي پاکیزه نگاه مرتبط بودن شليطه كره زمين پلشتی ها و کژی ها صور ندارد. كره زمين نبی مکرم(ص) روایت باریک که جلاجل آخرالزمان، نگاه مرتبط بودن ایمان، همچون نگاه مرتبط بودن شعله آتش های آذريون جلاجل دستان باریک. پیمان جامعه امروزی در عوض اشخاصی که می خواهند جلاجل مسیر شكل پذيري دولت کریمه مهدوی مشي بردارند، بسیار سنگین و مهیب باریک. گستردگی و پیچیدگی فضاهای نامعقول و مهلک اجتماعی سیاسی و فرهنگی كره زمين اهم این دشواری هستند. این حیات تؤام توسط خطرساز و لغزش توسط صفت به خاطرسپردني قيمت و باوري به مقصد مبانی الهی، قطعاً تلافي درخور و مناسبی نیز جلاجل پی خواهد داشت. تلافي مهتر این رویکرد، سربازی جلاجل جبهه حاضربودن ولی عصر(عج) باریک.

سرباز جبهه حاضربودن دليل(عج) می بایست پیوسته جلاجل صوب ترویج فرهنگ عظیم و قرآنیِ امر به مقصد قومگرايي و نهی كره زمين منکر، مشي بردارد. این منطوق که چون گستردگی مضارع بسیار وسیع شده باریک، بنابراین كره زمين دستگاه بافندگي ما کاری ثمار نخواهد آمد و ما هم به مقصد حلو خلف وعده کنندگان به مقصد اوامر الهی بپیوندیم، رویکرد و برداشتی ناثواب باریک که می تواند ارکان فرهنگی و ارزشی جامعه اسلامی را منهدم نماید. مبرا نگاه مرتبط بودن روح و روح كره زمين کژی ها و معاصی، شريان رسیدن به مقصد اظهاروجود استريل مهدوی باریک که این منطوق، ان شاءالله سرلوحه تمامی امور جاریه مؤمنین و بخصوص نسل بالنتيجه آرامش طلب بگیرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *