خانه / اخبار مهدویت / اوصاف ولايت زمان(عج) جلاجل حدیث قدسی لوح

اوصاف ولايت زمان(عج) جلاجل حدیث قدسی لوح

حدیث لوح حاضربودن فاطمه زهرا (س)، كره زمين احادیث بسیار معتبری باریک که توسط توجه به مقصد قواله بسیار قوی آن و فراوانی حمل آن جلاجل مناجاتگري كردن مختلف، جایگاه خصوصی‌ای جلاجل مباحث تاييد كردن امامت و اسم آفرينشگر ائمه شیعه (ع) دارد.

عقیق:حدیث لوح حاضربودن فاطمه زهرا (س)، كره زمين احادیث بسیار معتبری باریک که توسط توجه به مقصد قواله بسیار قوی آن و فراوانی حمل آن جلاجل مناجاتگري كردن مختلف، جایگاه خصوصی‌ای جلاجل مباحث تاييد كردن امامت و اسم آفرينشگر ائمه شیعه (ع) دارد. صراحتی که این حدیث قدسی جلاجل ذکر غيرماذون یکایک جانشینان رسول پروردن (ص) دارد؛ آن را جلاجل موقعیت ممتازی جلاجل مباحث آشنا و تاييد كردن امامت اولیای دین آرامش طلب داده باریک.

این کلام الهی جلاجل جریان ولادت ولايت حسین (ع) به مقصد‌ديباچه مژدگانی كره زمين جانب رسول پروردن (ص) جلاجل لوحی که ویژگی‌های آن جلاجل ابتدای روایت وارد به ذهن به مقصد حاضربودن زهرا (س) اهدا گردیده باریک و قهار پي عبدالله انصاری كره زمين ياران رسول پروردن و امیرالمؤمنین (ع) و اولا زائر حاضربودن اباعبدالله الحسین (ع) جلاجل کربلا جلاجل سنه اربعین که به مقصد وسيله حيات تازه يافتن نسبتاً طولانی كلاه خود ایشان برخودهموار كردن زمان محضر ولايت محمدباقر (ع) حیات داشتند؛ جلاجل آن سنه مبارك صوب ناموس تبریک به مقصد ارج داشتن مام‌ابیها فاطمه زهرا (س) صفت مفتخر شده صفت بويناك و كره زمين این لوح رونویسی می‌نماید. پس ازآن كره زمين این ماجرا اسم باشليق‌ها پس ازآن حاضربودن محمد پي علی الباقر (ع) به مقصد مقابله آنچه قهار رونویسی کرده صفت بويناك و آنچه ایشان كره زمين نياكان كلاه خود جلاجل اختیار داشتند پرداختند برخودهموار كردن به مقصد این ترتیب ثمار تعادل این حدیث قدسی زیاد كره زمين پیش افزوده گردد و همین‌صفت منسوب به طوس شهر بار افزونتر به مقصد این وسيله ثمار حمل آن تأکید شده باشد.

ولايت زمان(عج) جلاجل این حدیث شریف اینگونه توصیف شده بضع: او کمال موسی، فروغ عیسی و صبر ایوب دارد.

اسم ستيزه گر عربی و فارسی حدیث لوح به مقصد این گزارش ها باریک؛

مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَی وَ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَعْفَرٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ ظَرِیفٍ وَ عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ صَالِحِ بْنِ أَبِی حَمَّادٍ عَنْ بَکْرِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ قَالَ أَبِی لِجَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِیِّ- إِنَّ لِی إِلَیْکَ حَاجَةً فَمَتَی یَخِفُّ عَلَیْکَ أَنْ أَخْلُوَ بِکَ فَأَسْأَلَکَ عَنْهَا فَقَالَ لَهُ جَابِرٌ أَیَّ الْأَوْقَاتِ أَحْبَبْتَهُ فَخَلَا بِهِ فِی بَعْضِ الْأَیَّمامِ فَقَالَ لَهُ یَا جَابِرُ أَخْبِرْنِی عَنِ اللَّوْحِ الَّذِی رَأَیْتَهُ فِی یَدِ أُمِّی فَاطِمَةَ علیها السلام بِنْتِ رَسُول گشتنِ اللَّهِ صلی الله علیه و عقاب و سلّم وَ مَا أَخْبَرَتْکَ بِهِ أُمِّی أَنَّهُ فِی ذَلِکَ اللَّوْحِ مَکْتُوبٌ فَقَالَ جَابِرٌ أَشْهَدُ بِاللَّهِ أَنِّی دَخَلْتُ عَلَی أُمِّکَ فَاطِمَةَ علیه السلام فِی حَیَاةِ رَسُول گشتنِ اللَّهِ ص فَهَنَّیْتُهَا بِوِلَادَةِ الْحُسَیْنِ وَ رَأَیْتُ فِی یَدَیْهَا لَوْحاً أَخْضَرَ ظَنَنْتُ أَنَّهُ مِنْ زُمُرُّدٍ وَ رَأَیْتُ فِیهِ کِتَحاشاً أَبْیَضَ شِبْهَ لَوْنِ الشَّمْسِ فَقُلْتُ لَهَا بِأَبِی وَ أُمِّی یَا بِنْتَ رَسُول گشتنِ اللَّهِ صلی الله علیه و عقاب مَا هَذَا اللَّوْحُ فَقَالَتْ هَذَا لَوْحٌ أَهْدَاهُ اللَّهُ إِلَی رَسُول گشتنِهِ صلی الله علیه و عقاب فِیهِ اسْمُ أَبِی وَ اسْمُ بَعْلِی وَ اسْمُ ابْنَیَّ وَ اسْمُ الْأَوْصِیَاءِ مِنْ وُلْدِی وَ أَعْطَانِیهِ أَبِی لِیُبَشِّرَنِی بِذَلِکَ قَالَ جَابِرٌ فَأَعْطَتْنِیهِ أُمُّکَ فَاطِمَةُ علیها السلام فَقَرَأْتُهُ وَ اسْتَنْسَخْتُهُ فَقَالَ لَهُ أَبِی فَهَلْ لَکَ یَا جَابِرُ أَنْ تَعْرِضَهُ عَلَیَّ قَالَ نَعَمْ فَمَشَی مَعَهُ أَبِی إِلَی مَنْزِلِ جَابِرٍ فَأَخْرَجَ صَحِیفَةً مِنْ رَقٍّ فَقَالَ یَا جَابِرُ انْظُرْ فِی کِتَابِکَ لِأَقْرَأَ أَنَا عَلَیْکَ فَنَظَرَ جَابِرٌ فِی نُسْخَةٍ فَقَرَأَهُ أَبِی فَمَا خَالَفَ حَرْفٌ حَرْفاً فَقَالَ جَابِرٌ فَأَشْهَدُ بِاللَّهِ أَنِّی هَکَذَا رَأَیْتُهُ فِی اللَّوْحِ مَکْتُوباً:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنبرهاِ الرَّحِیمِ* هَذَا کِتَابٌ مِنَ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ*- لِمُحَمَّدٍ نَبِیِّهِ وَ نُورِهِ وَ سَفِیرِهِ وَ حِجَابِهِ وَ دَلِیلِهِ نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِینُ مِنْ عِنْدِ رَبِّ الْعَالَمِینَ عَظِّمْ یَا مُحَمَّدُ أَسْمَائِی وَ اشْکُرْ نَعْمَائِی وَ لَا تَجْحَدْ خاندان هاَائِی إِنِّی أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا أَنَا قَاصِمُ الْجَبَّارِینَ وَ مُدِیلُ الْمَظْلُومِینَ وَ دَیَّانُ الدِّینِ إِنِّی أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا أَنَا فَمَنْ رَجَا غَیْرَ فَضْلِی أَوْ خَافَ غَیْرَ عَدْلِی عَذَّبْتُهُ عَذاباً لا أُعَذِّبُهُ أَحَداً مِنَ الْعالَمِینَ فَإِیَّایَ فَاعْبُدْ وَ عَلَیَّ فَتَوَکَّلْ إِنِّی لَمْ أَبْعَثْ نَبِیّاً فَأُکْمِلَتْ أَیَّمامُهُ وَ انْقَضَتْ مُدَّتُهُ إِلَّا جَعَلْتُ لَهُ وَصِیّاً وَ إِنِّی فَضَّلْتُکَ عَلَی الْأَنْبِیَاءِ وَ فَضَّلْتُ وَصِیَّکَ عَلَی الْأَوْصِیَاءِ وَ أَکْرَمْتُکَ بِشِبْلَیْکَ وَ سِبْطَیْکَ حَسَنٍ وَ حُسَیْنٍ فَجَعَلْتُ حَسَناً مَعْدِنَ عِلْمِی-بَعْدَ انْقِضَاءِ مُدَّةِ أَبِیهِ وَ جَعَلْتُ حُسَیْناً خَكره زمينِنَ وَحْیِی وَ أَکْرَمْتُهُ بِالشَّهَادَةِ وَ خَتَمْتُ لَهُ بِالسَّعَادَةِ فَهُوَ أَفْضَلُ مَنِ اسْتُشْهِدَ وَ أَرْفَعُ الشُّهَدَاءِ دَرَجَةً جَعَلْتُ کَلِمَتِیَ التَّمامَّةَ مَعَهُ وَ حُجَّتِیَ الْبَالِغَةَ عِنْدَهُ بِعِتْرَتِهِ أُثِیبُ وَ أُعَاقِبُ أَوَّلُهُمْ عَلِیٌّ سَیِّدُ الْعَابِدِینَ وَ زَیْنُ أَوْلِیَائِیَ الْمَاضِینَ وَ ابْنُهُ شِبْهُ جَدِّهِ الْمَحْمُودِ مُحَمَّدٌ الْبَاقِرُ عِلْمِی وَ الْمَعْدِنُ لِحِکْمَتِی سَیَهْلِکُ الْمُرْتَابُونَ فِی جَعْفَرٍ الرَّادُّ عَلَیْهِ کَالرَّادِّ عَلَیَّ حَقَّ الْقَوْلُ مِنِّی لَأُکْرِمَنَّ مَثْوَی جَعْفَرٍ وَ لَأَسُرَّنَّهُ فِی أَشْیَاعِهِ وَ أَنْصَارِهِ وَ أَوْلِیَائِهِ أُتِیحَتْ بَعْدَهُ مُوسَی فِتْنَةٌ عَمْیَاءُ حِنْدِسٌ– لِأَنَّ خَیْطَ فَرْضِی لَا یَنْقَطِعُ وَ حُجَّتِی لَا تَخْفَی وَ أَنَّ أَوْلِیَائِی یُسْقَوْنَ بِالْکَأْسِ الْأَوْفَی مَنْ جَحَدَ وَاحِداً مِنْهُمْ فَقَدْ جَحَدَ نِعْمَتِی وَ مَنْ غَیَّرَ آیَةً مِنْ کِتَابِی فَقَدِ افْتَرَی عَلَیَّ وَیْلٌ لِلْمُفْتَرِینَ الْجَاحِدِینَ عِنْدَ انْقِضَاءِ مُدَّةِ مُوسَی عَبْدِی وَ حَبِیبِی وَ خِیَرَتِی فِی عَلِیٍّ وَلِیِّی وَ نَاصِرِی وَ مَنْ أَضَعُ عَلَیْهِ أَعْبَاءَ النُّبُوَّةِ وَ أَمْتَحِنُهُ بِالاضْطِلَاعِ بِهَا یَقْتُلُهُ عِفْرِیتٌ مُسْتَکْبِرٌ یُدْفَنُ فِی الْمَدِینَةِ الَّتِی بَنَاهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ- إِلَی جَنْبِ شَرِّ خَلْقِی حَقَّ الْقَوْلُ مِنِّی لَأَسُرَّنَّهُ بِمُحَمَّدٍ ابْنِهِ وَ خَلِیفَتِهِ مِنْ بَعْدِهِ وَ وَارِثِ عِلْمِهِ فَهُوَ مَعْدِنُ عِلْمِی وَ مَوْضِعُ سِرِّی وَ حُجَّتِی عَلَی خَلْقِی لَا یُؤْمِنُ عَبْدٌ بِهِ إِلَّا جَعَلْتُ الْجَنَّةَ مَثْوَاهُ وَ شَفَّعْتُهُ فِی سَبْعِینَ مِنْ أَهْلِ بَیْتِهِ کُلُّهُمْ قَدِ اسْتَوْجَبُوا النَّارَ وَ أَخْتِمُ بِالسَّعَادَةِ لِابْنِهِ عَلِیٍّ وَلِیِّی وَ نَاصِرِی وَ الشَّاهِدِ فِی خَلْقِی وَ أَمِینِی عَلَی وَحْیِی أُخْرِجُ مِنْهُ الدَّاعِیَ إِلَی سَبِیلِی وَ الْخَكره زمينِنَ لِعِلْمِیَ الْحَسَنَ وَ أُکْمِلُ ذَلِکَ بِابْنِهِ م‏ح‏م‏د رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ عَلَیْهِ کَمَالُ مُوسَی وَ بَهَاءُ عِیسَی وَ صَبْرُ أَیُّوبَ فَیُذَلُّ أَوْلِیَائِی فِی زَمَانِهِ وَ تُتَهَادَی رُءُوسُهُمْ کَمَا تُتَهَادَی رُءُوسُ التُّرْکِ وَ الدَّیْلَمِ فَیُقْتَلُونَ وَ یُحْرَقُونَ وَ یَکُونُونَ خَائِفِینَ مَرْعُوبِینَ وَجِلِینَ تُصْبَغُ الْأَرْضُ بِدِمَائِهِمْ وَ یَفْشُو الْوَیْلُ وَ الرَّنَّةُ فِی نِسَائِهِمْ أُول گشتنَئِکَ أَوْلِیَائِی حَقّاً بِهِمْ أَدْفَعُ کُلَّ فِتْنَةٍ عَمْیَاءَ حِنْدِسٍ وَ بِهِمْ أَکْشِفُ الزَّلَكره زمينِلَ وَ أَدْفَعُ الْآصَارَ وَ الْأَغْلَالَ أُولئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ.

قَالَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ سَالِمٍ قَالَ أَبُو بَصِیرٍ لَوْ لَمْ تَسْمَعْ فِی دَهْرِکَ إِلَّا هَذَا الْحَدِیثَ لَکَفَاکَ فَصُنْهُ إِلَّا عَنْ أَهْلِه‏ 

ولايت صادق(ع) فرماید: پدرم به مقصد قهار پي عبد اللَّه انصاری فرمود: منبرها توسط داخل کاری دارم، چون كه هنگام ولادت برایت آسايش خواه‏نمناك باریک که ترا فرد ببینم و كره زمين داخل سؤال کنم؟ قهار گفت: هر هنگام ولادت شما بخواهی، پشت بام روزی توسط او جلاجل خليق نشستند و به مقصد او فرمودنددرزمينه لوحی که آن را جلاجل دستگاه بافندگي مادرم فاطمه علیها السلام دوطرفه رسول پروردن صلی اللَّه علیه و عقاب دیده‏ای و آنچه مادرم به مقصد داخل فرمود که جلاجل آن لوح نوشته صفت بويناك، به مقصد منبرها نبا ده. قهار گفت: پروردن را گواه می گیرم که منبرها جلاجل زمان حیات رسول پروردن صلّی اللَّه علیه و عقاب خدمتگزاري مادرت فاطمه علیها السلام رفتم و او را به مقصد ولادت حسین علیه السلام تبریک گفتم، جلاجل دستش لوح سبزی دیدم که گمان کردم كره زمين زمرد باریک و مکتوبی سفید جلاجل آن دیدم که چون رنگ خورشید (درخشان) صفت بويناك.

به مقصد ایشان ناموس کردم: دوطرفه پیغمبر! ابوي و مادرم قربانت، این لوح چیست؟ فرمودندلوحی باریک که پروردن آن را به مقصد رسولش صلّی اللَّه علیه و عقاب اهدا فرموده، نام پدرم و نام شوهرم و نام كورس پسرم و نام اوصیاء كره زمين فرزندانم جلاجل آن نوشته باریک و پدرم آن را بعنوان مژدگانی بمن عطا فرموده.

قهار گوید: پس ازآن مادرت فاطمه علیها السلام آن را بمن داد. منبرها آن را خواندم و رونویسی کردم. پدرم به مقصد او گفتند: ای قهار! آن را ثمار منبرها نمایش میداری؟ ناموس انجام بده: آری. آنك پدرم هم نشين قهار به مقصد ارج داشتن او رفت، قهار ورق صحیفه‏ای بیرون آورد. پدرم فرمودند: ای قهار، داخل جلاجل نوشته‏ات نگاه آبادی برخودهموار كردن منبرها برایت بخوانم، قهار جلاجل نسخه كلاه خود نگریست و پدرم قرائت کردند، حتی حرفی توسط حرفی مبانيت نداشت.

آنك قهار گفت: پروردن را گواه می گیرم که این نوع جلاجل آن لوح نوشته دیدم:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنبرهاِ الرَّحِیمِ این نامه كره زمين جانب داروي تقويتي عزیز حکیم باریک تعدادی محمد پیغمبر او، و فروغ لمعان و سفیر و قاپوچي (وسيله میان آفل و مبدع) و دلیل او، که روح الامین (جبرئیل) كره زمين نزد پروردگار كره ارض ثمار او كم قيمت شود. ای محمد أسماء مرا (ائمه و اوصیائت را- كره زمين شهرستان مجلسی (ره)-) مهتر نمره و نعمتهای مرا سپاسگزار و الطاف مرا انکار نرمي كردن.همانا منم خدائی که سواي منبرها شایان پرستشی نیست، منم شکننده جباران و دولت مبصر به مقصد مظلومان و مكافات دهنده سنه رستاخیز، همانا منم خدائی که سواي منبرها شایان پرستشی نیست، هر که سواي فضل مرا امیدوار باشد (توسط اینکه كلاه خود را مستحق كارنيك منبرها داند) و كره زمين غیر منصفي منبرها بترسد، (توسط اینکه کیفر مرا ايذا انگارد) او را عذابی کنم که هیچ یک كره زمين جهانیان را نکرده باشم، پشت بام فرد مرا پرستش آبادی و فرد ثمار منبرها توکل شكل. منبرها هیچ پیغمبری را شوراندن نساختم که دورانش کامل شود و مدتش جمعناتمام گردد، سواي اینکه تعدادی او وصی و جانشینی مقرر کردم. و منبرها ترا ثمار پیغمبران برتری دادم و وصی ترا ثمار اوصیاء افزونتر، و ترا به مقصد كورس شیر زاده و كورس بداعت‏ات زيبايي و حسین گرامی داشتم، و زيبايي را پس ازآن كره زمين سپری كشته شدن زمان حال پدرش کانون علم كلاه خود آرامش طلب دادم و حسین را صندوقدار وحی كلاه خود ساختم و او را بشهادت گرامی داشتم و پایان کارش را به مقصد فيلتر رسانیدم، او برترین شهداست و مقامش كره زمين همه ايشان عالی نمناك باریک. کلمه تامه (معارف و حجت ها) كلاه خود را هم نشين او و دليل رسای كلاه خود (براهین قطعی امامت) را نزد او آرامش طلب دادم، به واسطه باستان او تلافي و کیفر دهم. نخستین ايشان علی، عيش عابدان و زینت اولیاء ماضي منبرها باریک. و پس نشيني او که مثل كاكا ستايش شده (پسندیده) كلاه خود محمد باریک، او شکافنده علم منبرها و کانون حکمت منبرها باریک و جعفر باریک که شکّ ‏کنندگان جلاجل به دفعات او هلاک می شوند، هر که او را نپذیرد (كلاه خود او را به مقصد امامت نپذیرد یا سخنش را به مقصد فرمان برداري) مرا نپذیرفته، نطاق و وعده پابرجای منبرها باریک که: مقام جعفر را گرامی‏ دارم و او را نسبت به مقصد پیروان و یاران و دوستانش شاد سازم. پشت بام كره زمين او موسی باریک که (جلاجل زمان اوآشوبی كريه و گیج‏کننده ورا گیرد، به دلیل اینکه لفافه وجوب فرمان برداري منبرها منقطع نگردد و دليل منبرها پنهان نشود و همانا اولیاء منبرها توسط جامی سرشار سیر پيمان شوند. هر کس یکی كره زمين ايشان را انکار کند، نعمت مرا انکار کرده و آنکه یک آیه كره زمين کتاب مرا تغییر دهد، ثمار منبرها دروغ باف مقفل باریک.

پشت بام كره زمين منقل دوران بنده و متحد شدن و برگزیده‏مام موسی، وای ثمار دروغ باف‏بندان و منکرین علی (ولايت هشتم علیه السلام) و متحد شدن و یاور منبرها و کسی که بارهای سنگین نبوت را به مقصد شب گذشته او گذارم و به مقصد ولی اعمال وام گذاردن ايشان امتحانش کنم او را مردی پلید و گردنکش (مأمون علیه اللعنة) می کشد و جلاجل شهری که (طوس) بنده صالح (ذو القرنین) آن را ساخته باریک، نزدیک بدترین مخلوقم (هارون علیه اللعنة) بخاک وديعه می‏شود، فرمان و وعده منبرها ثابت كردن که:

او را به مقصد صور پسرش و جانشین و وارث علمش محمد شاد سازم، او کانون علم منبرها و مقام ناآشكار منبرها و دليل منبرها ثمار خلقم می باشد، هر بنده‏ای به مقصد او ایمان آورد، جنان را جایگاهش سازم و خواهشگري او را نسبت به مقصد هفتاد پريان كره زمين خاندانش که جملگی حري دوزخ باشند بپذیرم.

و فرجه کار پسرش علی را که متحد شدن و یاور منبرها و گواه جلاجل میان مبدع منبرها و امین وحی منبرها باریک به مقصد فيلتر رسانم.

كره زمين او به مقصد صور آورم فراخواني‏ کننده بسوی راهم و خزينه ها ‏دار علمم زيبايي (ولايت عسکری علیه السلام( را.

و این لفافه را به مقصد صور پس نشيني او «م ح م د» که رحمت تعدادی جهانیان باریک کامل کنم، او کمال موسی و فروغ عیسی و صبر ایوب دارد. جلاجل زمان (غیبت) او دوستانم خوار گردند و (ستمگران) سرهای ايشان را تعدادی یک افزونتر هدیه فرستند، چنان که سرهای شهر ترک و دیلم (کفار) را به مقصد هدیه فرستند، ایشان را بکشند و بسوزانند و ايشان متوحش ساختن و بیمناک و هراسان باشند، زمین كره زمين خونشان رنگین گردد و ناله و واویلا جلاجل میان زنانشان رسا شود، ايشان آشوب حقیقی منند. به مقصد ولی ايشان هر ازدحام كريه و تاریک را بزدایم و كره زمين برکت ايشان شبهات و مصیبات و زنجیرها را بردارم، درودها و رحمت پروردگارشان ثمار ايشان گوز، و فرد ایشانند، هدایت‏ شدگان.

عبد الرحمن پي صفت پير گوید: ابو بصیر گفت: ارچه جلاجل دوران عمرت سواي این حدیث نشنیده باشی، ترا کفایت کند، پشت بام آن را كره زمين نااهلش پنهان دار.

 

پی نوشت:

گردنگير الناصب فی تاييد كردن دليل الغائب صص۲۹۴-۲۹۳، کمال الدین ج ۱ ،۵۷۴-۵۶۹

منبع:مهر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *