خانه / اخبار مهدویت / بایدهای کشورمالی توقف

بایدهای کشورمالی توقف

[ad_1]

 

 روزي حلال و درآمد مشروع، نعمتی الهی باریک و دارايي های به مقصد دستگاه بافندگي وارد به ذهن كره زمين راه گناه و خلاف، تحريم شده باریک و تغذيه كردن آن «تحريم شده خواری» باریک و تاثیر جدا شدن ثمار اخلاق و افکار كلاه خود بشقاب و نسل و فرزندان و خانواده او دارد و آخره هم باروح مواخذه آرامش طلب خواهد گرفت. به مقصد همین صوب جلاجل دعای ولايت زمان(عج) وارد به ذهن باریک: «وَطِهّر بُطونَنا منبرها الحرامِ و الشُّبهه؛ شکم های ما را كره زمين تحريم شده و لكه پارچه های شبهت ناک ولایت بدار».

 

کسی که زندگی كلاه خود را كره زمين راه دزدی، گنجينه، ناچیز فروشی، گران فروشی، احتکار، تنزيل خوار، كالاي ممنوع، آشكارگفتن جلاجل اموال یتیمان، تعدی به مقصد حق شریک، اختلاس، لاج و … می گذراند، كره زمين دایره «زندگی اسلامی» بیرون باریک و باروح غضب پروردگار آرامش طلب می گیرد و خیری كره زمين زندگی و درآمدهای غيرصميمي نمی بیند.

 

رسول پروردن(ص) فرمودند: «هر کس یک لكه پارچه كره زمين تحريم شده بخورد، برخودهموار كردن چهل دوال نماز او قبول نمی شود»(۱).  و نیز فرمودند: «داروي تقويتي، جسم و بدنی را که كره زمين تحريم شده تغذیه کرده باشد، ثمار جنان تحريم شده نموده باریک.»(۲)

و نیز كره زمين کلمات نورانی آن حاضربودن(ص) باریک: «مَن اکتَسَبَ عاقبتً مِن غَیرِ حِلِّه کانَ فتاَّهُ الَی النّارِ؛ هر کس كره زمين راه غیر حلال، دارايي به مقصد دستگاه بافندگي آورد، او را به مقصد دوزخ ثمار می گرداند.»

 

هم درآمد باید حلال و مشروع باشد، هم مصرف وزیر ها ها جلاجل راه خداپسند و جایز باشد، هم مدیون دیگران نباشد و حق بيگانگان را نخورد، هم ارچه به مقصد دارایی و درآمد او يك پنجم و زکات علاقه گیرد، تکلیف الهی را عمل کند و يك پنجم و زکات بدهد برخودهموار كردن حالت عبادی او دارای اشکال نشود و ولايت زمان(عج) را كره زمين كلاه خود ناراضی نکند.

 

بعضی ها صاحبخانه و کار خوشایند و درآمد سرشاری دارند، ولی شمار اسم باشليق ندارند و يك پنجم نمی دهند. يك پنجم كورس بخش باریک، بخشی سهم سيده ها باریک و بخشی سهم ولايت(ع)، کسی که يك پنجم نمی دهد، هم بدهکار سيده ها باریک و هم بدهکار ولايت(عج).

جلاجل زمان غیبت صغری، گویا مجموعه ای نسبت به مقصد پرداختنن يك پنجم و سهم ولايت سهل انگاری داشتند. ولايت زمان(عج) طی نامه ای به مقصد تایب خاص كلاه خود محمد پي عثمان نوشتند: «… کسی حق ندارد جلاجل ثروت دیگری سوا اجازه آشكارگفتن کند، برخودهموار كردن چون كه رسد به مقصد ثروت ما! هردکس چنین کند، چیزی را حلال شمرده که پروردن تحريم شده کرده و هرکس چیزی كره زمين ثروت ما را بخورد، گویا آذريون خورده و دستخوش دوزخ خواهد شد…»(four)

جلاجل احادیث دیگری كره زمين آن حاضربودن(عج) وارد به ذهن که لعنت پروردن و فرشتگان و همه مردم ثمار کسی که یک درهم كره زمين ثروت ما را تعدادی خوش خدمتي كردن حلال بداند، یا لعنت پروردن و ملائکه و مردم ثمار کسی که یک درهم كره زمين ثروت ما را به مقصد تحريم شده بخورد.

 

اینها اثر داغ می دهد که یک مسلم مکتبی باید جلاجل زندگی كلاه خود، انضباط اقتصادی، داشته باشد و كره زمين حروف قرمز دین رد شدن نکند و هر کشورمالی را كره زمين هر راهی که باشد به مقصد دستگاه بافندگي نیاورد.

 

فردا، گيرايي های درآمدهای غيرصميمي و عمل های تحريم شده بسیار باریک و خیلی ها محبوس آن شده بضع و به مقصد دستگاه بافندگي با خود حمل كردن روزی حلال، بسیار سخت خواهد صفت بويناك. آنان که شیرینی ثروت کیهان فریب كندو می دهد و جلاجل قید و آكروبات حلال و تحريم شده نیستند، تعدادی دوال قیامت چون كه پاسخی دارند؟ روزی که سيني روایات، جلاجل باروح اموال می پرسند و حلالش شمار دارد و حرامش آب وزمين «فی حَلالِها حِساب و فی حرامها عِقاب».

 

مسلم گوش به زنگ، نباید زندگی و صاحبخانه و کار و درآمد كلاه خود را به مقصد تنزيل خوار و لاج، سوءاستفاده كره زمين بیت المال، جعل قواله و فاکتور، اختلاس، شرکت های هرمی، آشكارگفتن عدوانی جلاجل ثروت و ملک دیگران، تدلیس و تقلب و … بیالاید، یا كره زمين وقت نما کاری ناچیز بگذارد، یا سرپيچي كره زمين قراردادهای کشورمالی داشته باشد.

چه نيك به مقصد حلول كننده آنان که جلاجل آمد و صاحبخانه كندو چنان باریک که ارچه ولايت زمان(عج) ظهور کند، بتوانند او را به مقصد خانه محقر و كله دار مربوط به سفر كلاه خود فراخواني کنند و كره زمين راه حلال پذیرایی کنند.

گفتنی باریک که ناسنجيده جلاجل خانواده ها، ارچه شهرستان اهل تجملات و گوناگوني طلبی باشند و به مقصد فرهنگ مصرفی روی آورند، این شیوه ناپسند جلاجل کشیده كشته شدن مردان به مقصد درآمدهای غیرحلال و تامین آن مدعا ها كره زمين هر راه که باشد، كاستن باریک. پشت بام زنان هم باید ثمار این شیوه خطاكار دانستن حروف نقض بکشند برخودهموار كردن زندگی كندو به مقصد تحريم شده آلوده نشود.

پی نوشتها:
۱٫کنزالمّال.حدیث ۹۲۶۶
۲٫بدون شك، حدیث ۹۲۶۱
three.المحاسن، ج۲،ص۴۴۵
four.کمال الدین و صفت انحصارطلب النعمه، ص۵۲۱

*برگرفته كره زمين کتاب «زندگی مهدوی(اخلاق و اوصاف منتظران)»، نوشته مكرم محدثی

[ad_2]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *