خانه / اخبار مهدویت / تفاوت شیعه جلاجل نگاه به مقصد مهدویت/مهدی(عج)؛ وعده شده همه مسلمین

تفاوت شیعه جلاجل نگاه به مقصد مهدویت/مهدی(عج)؛ وعده شده همه مسلمین


خبرگزاری شبستان: احكام مردم شیعه نیستند که انتظاركش مهدی وعده شده(عج) هستند، بلکه توقف منجی و مهدی(عج) متعلق به مقصد همه مسلم هاست. فرق شیعه توسط دیگران این باریک که شیعیان آن منجی را توسط غيرماذون و اثر داغ و توسط خصوصیات گوناگون می شناسند.

 

 

 جلاجل کتاب «ما منتظریم؛ خورشید مهدویت جلاجل قدغن شدن فکری حاضربودن آیت الله خامنه ای رهبر معظم شورش اسلامی» به مقصد سعيد زيبايي ملایی وارد به ذهن باریک:

 

همه مسلمانان، حقیقت مهدی وعده شده(عج) را كره زمين طریق روایات ساييدگي ناپذیری که كره زمين نبی اکرم(ص) و اولیای دین رسیده باریک، قبول دارند؛ اما این حقیقت جلاجل هیچ جای كره ارض اسلام، مثل محیط زندگی ملت عزیز ما و شیعیان، این برجستگی و این رخصت درخشان و این روح پرتپش و پرامید را ندارد؛ این به مقصد خاطره ها آن باریک که ما به مقصد برکت روایات متواتره خودمان، كس مهدی وعده شده(عج) را توسط خصوصیات اش می شناسیم. مردم ما ولی الله اعظم و جانشین پروردن جلاجل زمین و بقیه شهر اهل بیت پیامبر(ص) را توسط غيرماذون و خصوصیات می شناسند؛ كره زمين دیدگاه عاطفی و فکری توسط او تباني برپا می کنند؛ به مقصد او می گویند؛ به مقصد او شکوه می برند؛ كره زمين او می خواهند و آن دوران آرمانی دوران حاکمیت بها های والای الهی ثمار زندگی آدمي زاده را توقف می برند.(۱)

 

خصوصیت باوري شیعه جلاجل این مشكل سازي، این باریک که یک مشکل کلی را توسط همه خصوصیات اش توسط معرفی کامل كس می شناسد جلاجل پيچيدگي نیست.(۲)

 

احكام مردم شیعه نیستند که انتظاركش مهدی وعده شده(عج) هستند، بلکه توقف منجی و مهدی(عج) متعلق به مقصد همه مسلم هاست. فرق شیعه توسط دیگران این باریک که شیعیان آن منجی را توسط غيرماذون و اثر داغ، توسط خصوصیات گوناگون می شناسند؛ اما افزونتر مسلمانان که به مقصد منجی هم معتقدند، منجی را نمی شناسند؛ تفاوت، اینجاست، والّا مايه مهدویت باروح همزباني همه مسلم هاست.(three)

 

همه مذاهب اسلامی غایت كره ارض را که اقامه حکومت حق و بستنگاه به مقصد ولی مهدی(علیه الصلاة و السّلام و عجّل الله فرجه) باریک، قبول دارند. روایات باانسجام كره زمين جاده ها مختلف، جلاجل مذاهب گوناگون، كره زمين پیغمبر اکرم(ص) و كره زمين اربابان شيريني شده باریک؛ بنابراین، هیچ تردیدی جلاجل آن نیست. منتهی امتیاز شیعه جلاجل این باریک که مشكل سازي مهدویت جلاجل آن یک مشكل سازي اپوزيسيون نیست، یک مشكل سازي پیچیده ای که تعدادی آدمي زاده دايگي فهم نباشد، نیست؛ یک مشكل سازي شيوا باریک، مصداق واضحی دارد که این مصداق را می شناسیم، خصوصیاتی كره زمين او را می دانیم، پدران او را می شناسیم، خانواده او را می شناسیم، ولادت او را می شناسیم، جزئیات ان را نبا داریم. جلاجل این معرفی هم نيرنگ ساز روایات شیعه، تنهایی جلاجل نمايشگاه نیستند؛ حتی روایاتی كره زمين غیرطریق شیعه هم صور دارد که همین معرفی را تعدادی ما شيوا می کند و باید کسانی که ثروت مذاهب افزونتر هستند، توجه کنند و تمركزفكر کنند برخودهموار كردن این حقیقت شيوا را دریابند.(four)

 

حاضربودن دليل پي الحسن علیه الصلاة و السلام توسط آن خصوصیاتی که جلاجل روایات و احادیث اسلام چون كه قبل كره زمين ولادت و چون كه پشت بام كره زمين ولادت پربرکتش تعدادی آن حاضربودن(عج) معین شده بدون شك مهدی موعودی باریک که مسلمین كره زمين پیامبر اکرم(ص) شيريني کرده بضع.(۵)

 

پی نوشت ها:

۱٫سخنرانی جلاجل مدني مهتر مردم قم، جلاجل سالروز میلاد حاضربودن مهدی(عج)۳۰/۱۱/۱۳۷۰

۲٫سخنرانی رهبر معظم شورش۱۵/۹/۱۳۷۷

three.بیانات جلاجل دیدار اقشار مختلف مردم به مقصد مناسبت نیمه شعبان۲۹/۶/۱۳۸۴

four.بیانات جلاجل جمعيت اساتید و فارغ التحصیلن مرکز تخصصی مهدویت۱۸/four/1390

۵٫جلاجل مکتب جمعه،ج۳،ص۲۴۹

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *