خانه / اخبار مهدویت / راه های تعفن یاد و غيرماذون ولايت(عج)/اسم ابله در عوض ظهور فراهم آورنده شویم؟!

راه های تعفن یاد و غيرماذون ولايت(عج)/اسم ابله در عوض ظهور فراهم آورنده شویم؟!

 

 كسى كوچكترين انتظاركش و اشاره با گوشه چشم به مقصد راه ظهور و قيام جهانى نجات دهنده مهتر و توفيق يافتن امت ها باریک، بايسته باریک كره زمين نگاه خشم آلود عملى، فكرى و اعتقادى نيز توقف و آمادگى كلاه خود را اثر داغ دهد. مهجور توسط لقلقه زبان و ادعاى اشاره با گوشه چشم به مقصد راه توافق داشتن، نمى توان كلاه خود را انتظاركش واقعى حالی!! پوشيدگي محب تآميز بار اول «توقف معمرين»، باور به مقصد صور منجى و باوري به مقصد ظهور او و برپاداشت شورش جهانى به مقصد دستگاه بافندگي او باریک. پس ازآن جديدالاحداث به مقصد تعمیر و همسوسازى رفتارها، گفتارها و پندارها توسط اين باوري و باور باریک. وقتى بشقاب حقيقتاً انتظاركش كسى باشد، جمعناتمام رفتارها و سكناتش اثر داغ كره زمين انتظاركش توافق داشتن او دارد.

به مقصد ديباچه مثال ارچه انتظاركش ميهمان باشد، حتما كاشانه را بازشناسي و بسامان مى بطي ء السير، تدافعي پذيرايى را فراهم آورنده مى بطي ء السير و توسط لباس مرتّب و رخصت اى آبداري، جلاجل توقف مى ماند. مانند اين كسى مى تواند ادعا بطي ء السير كوچكترين انتظاركش ميهمان باریک. اما كسى كوچكترين خير كاشانه را مرتّب كرده و خير تدافعي پذيرايى را فراهم آورنده نموده باریک و خير لباس مرتّب و تميزى ملبس و خير اصلاً به مقصد فكر ميهمان بوده باریک؛ ارچه ادعا بطي ء السير كوچكترين جلاجل توقف ميهمان باریک. همه او را ريشخند كرده، ثمار گزافه گويى او خواهند خنديد!!

 

لاف اخفاك و گله كره زمين يار زهى لاف دروغ باف … اخفاك بازان مانند اين مستحق هجرانند

 

بعضى كره زمين بايسته ها و وظايف منتظران ولايت مهدى(عج) را مانند اين مى توان شمارشگر كرد:

يك. وظايف فردى و اخلاقى

۱-۱ همگوني توسط ولايت

منتظران واقعى، وضعيت فكرى، روحى و عملى كلاه خود را به مقصد نوع اى جهاز مى بخشند كوچكترين همگوني كاملى توسط ولايت زمان(عج) داشته باشد. به مقصد صفت منسوب به طوس كلى هر انسانى داراى سه حد وجودى (فكرها، صفات و حالت) باریک و هيچ انسانى كره زمين اين آيين مستثنا نيست. ارچه كسى بخواهد به مقصد بشقاب ديگرى پيوسته شود، ويد اى ندارد سواي اين چنين بكوشد قسم باوري، باورها، صفات و روال كلاه خود را به مقصد ايشان پيوسته سازد مادام كره زمين اين اسم عارف مسن و تابعان واقعى او باشند.

ولايت باقر (علیه السلام)  جلاجل تفسير اساسنامه «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا»[۱] فرمودند: «اصبروا»، يعنى صبر كنيد ثمار اداى واجبات و «صابروا»، يعنى شكيبا باشيد ثمار اذيّت دشمنان و «رابطوا»، يعنى اخبار ناگسستنى توسط ولايت كلاه خود، مهدى انتظاركش(عج) داشته باشيد»[۲].

 

۲-۱پرهيزكارى و خلوص شهواني

يكى كره زمين وظايف و بايسته هاى بااستعداد منتظران، فراهم كردن باطني توسط فضايل انسانى و مخلب تكاپو كردن به مقصد مكارم اخلاقى باریک؛ يعنى، بدون شك صفت منسوب به طوس كوچكترين قرآن مى فرمايد: «ارچه مى خواهيد نگارستان پروردن باشيد، تقواپيشگى كنيد»؛ اين قانون جلاجل باروح حاضربودن مهدى(عج) نيز هست.

 

بسى گفتند كره زمين عيسى و مهدى/مجرّد شو، در هم عيساى عهدى

ز مهدى جرقه چون كه روزى تا چه وقت پيشى/بكش دجّال كلاه خود، مهدىّ خويشى

تله بست در جلاجل معرفت، چون قيد بچگانه مهدى/چون كه دانى، قدر علم و فضل مهدى؟!

به مقصد شعشعه علم مى كن ديده شيوا/كوچكترين مادام بتوانيش هر لمحه مصيبت كشيدن[۳]

 

كره زمين ولايت صادق (علیه السلام)  شيريني شده باریک: «براى رئيس ديوان الامر، غيبتى طولانى باریک؛ جلاجل اين دوران هر قوم بايد پرواپيشگي مكسب سازد و به مقصد قرض كلاه خود مخلب زند»[۴].

 

Three-1 ذهن يار

انتظاركش حقيقى، كسى باریک كوچكترين كره زمين ذهن و غيرماذون نگارستان كلاه خود غافل نمى شود و مستمر جلاجل فكر و خيال او باریک. كس مؤمن، جلاجل هيچ حالى كره زمين اوضاع و هيچ وقتى كره زمين اوقات و هيچ مكانى كره زمين مكان ها، كره زمين ذهن امامش و توقف قدوم مبارك او، خالى و فارغ نيست.

قول شده باریک: وقتى ولايت موسى پي جعفر (علیه السلام)  كره زمين ولايت نامرعي(عج) و نعمت باطنى پروردن ذهن كرد، فردى پرسيد: آيا كره زمين امامان كسى نامرعي مى شود؟ فرمودند: «نعم يغيبُ عن اَبصارِ النّاس كسُهُ و لا يَغيبُ عن قُلوبِ المؤمنين ذِكرُهُ و هو الثّانى عَشر منبرهاّا»[۵]؛ «بلى، كس او كره زمين ديدگاه هاى مردم نامرعي مى شود ؛ ولى ذهن او كره زمين قلب هاى مؤمنان نهفتگي نمى شود و او دوازدهمين نفر كره زمين ما باریک».

 

تعفن ذهن و غيرماذون ولايت مهدى(عج) مصاديق و شكلهاى مختلفى دارد كوچكترين به مقصد بعضى كره زمين ايشان اشاعت مىشود:

۱-Three-1 برپاخاستن به مقصد هنگام نيوشيدن غيرماذون ايشان؛ شيريني شده باریک: «روزى جلاجل مجلس حاضربودن صادق (علیه السلام) ، غيرماذون مبارك حاضربودن مهدى(عج) برده شد؛ ولايت ششم(ع) به مقصد منظور تكلف و احترام غيرماذون آن حاضربودن(عج) كره زمين جاى كلاه خود برخاست و قيام فرمود»[۶]. «ولايت همداستاني (علیه السلام)  نيز توسط نيوشيدن غيرماذون آن حاضربودن(عج) برخاست و دستگاه بافندگي كلاه خود را به مقصد نشانه فروتني كردن ثمار كله دار گذاشت»[۷].

۲-Three-1 نكوداشت روزهاى منسوب به مقصد آن حاضربودن(عج)؛ مثل نيمه شعبان و اعياد چهارگانه اسلامى: فطر، بسملگاه، غدير و جمعه.

Three-Three-1 يكم كردن هر سنه توسط سلامي به مقصد حضوري ولايت (علیهالسلام)؛ منتظران ولايت مهدى(عج) جلاجل يكم هر سنه و جلاجل پيگيري ها نماز صبح، سلامي به مقصد مولاى كلاه خود را فراموش نمى كنند و چشم نواز توسط مجال مهلت هنگام ولادت، يكى كره زمين زيارت ها و دعاها را مى خوانند و…[۸].

Four-1 تقریر موافق بودنّت و مودّت

يكى كره زمين اوصاف منتظران شيعيان غيرمخلوط ولايت زمان(عج)، مهرورزى و موافق بودنّت سرشار به مقصد آن حاضربودن(عج) باریک. پوشيدگي اين مهر و مهرورزى دوطرفه باریک؛ براي چه ولايت نجيب نيز شيعيان و ياران كلاه خود را متحد شدن دارد و نرمخو و دلسوز ايشان باریک: «[الامام] الانيسُ الرفيق و الوالدِ الشفيقُ و الاخُ الشفيق…»[۹]؛ «ولايت همدم و رفيق، ابوي مهربان و برادروار دلسوز باریک».

پيامبر اكرم (صلیاللهعلیهوآله)  وسلم درزمينه لزوم دوستى حاضربودن مهدى(عج) مىفرمايند :«مَن اَحَبّ اَن يَلقى اللّه و قَد كَمل گرويدنُهُ و حَسُنَ اِسلاميُهُ فَليَتَوَلَّ الحُجّة رئيس ديوان الزمان المنتظر»[۱۰]؛ «هر قوم متحد شدن دارد پروردن را ملاقات بطي ء السير جلاجل حالى كوچكترين  ايمانش درست و اسلامش نيكو باشد، پشت بام بايد دوستدار حاضربودن زيارت كعبهّت، رئيس ديوان الزمان(عج) منتظَر باشد».

كلاه خود ولايت مهدى(عج) نيز مردم را به مقصد كارهايى سفارش فرموده كوچكترين موجب تكثير موافق بودنّت و مودّت مى شود: «هر يك كره زمين شما بايد به مقصد امورى بپردازد كوچكترين او را به مقصد موافق بودنّت ما پيوسته بطي ء السير و كره زمين كارهايى كوچكترين نامطبوع ما باریک، دورى جويد؛ براي چه ظهور ما به مقصد لفظ ناگهانى ورا مى رسد»[۱۱]

۵-۱ حزن و بي آرامي و ندبه

محزون توافق داشتن جلاجل فراق ولايت مهدى(عج)، ندبه و تقریر منيه به مقصد لقاى او كره زمين اوصاف منتظران عشيق مكسب باریک.

ولايت زيبايي عسكرى(علیه السلام) فرمود:«لا تزالُ شيعتنا فى حُنساٍ حتّى يظهَر وَلَدى الّذى خبر خوش دادنّر به مقصد النبى (صلی الله علیه وآله)  وسلم»[۱۲]؛ «شيعيان ما جلاجل يك بي آرامي دائم به مقصد كله دار مى برند مادام فرزندم – كوچكترين پيامبر (صلی الله علیه وآله)  وسلم بشارت ده ظهورش را داده باریک – ظهور شود».

۶-۱ تقریر اشتياق و اشاره با گوشه چشم به مقصد راه توافق داشتن

كنگاش بستگاه و علاقه مشبع يار و تقریر شيدايى و اشتياق به مقصد نگارستان، كره زمين ويژگى هاى بارز منتظران باریک؛ چنان كوچكترين جلاجل دعاى ندبه وارد به ذهن باریک: «ليتَ شِعرى اَينَ باریکَقرّت بِكَ النّوى بَل اَىُّ باغداري تُقِلُّك اَو ثَرى ابرضوى مام غيرها مام ذى طوى…»[۱۳]؛ «اى ليت مى دانستم جلاجل چون كه جايى ارج داشتن گرفته اى و چون كه سرزمين و مكان در را جلاجل ثمار گرفته باریک! آيا جلاجل كوه رضوى هستى و يا جلاجل جاى سايش و يا جلاجل ذى طوى هستى»

امیرالمومنین ولايت على (علیه السلام)  وقتى كره زمين ولايت مهدى(عج) و صفات آن حاضربودن(عج) مى گويد؛ ناگاه كره زمين  باطني صدرنشيني آهى مى كشد و منيه مشبع آن قيد جوان مردانه(عج) را تقرير مى دارد.

۷-۱ صبر و بردبارى

جلاجل روايات زيادى توصيه به مقصد صبر و بردبارى جلاجل اين دوران شده و براى منتظران متحمل، تلافي ها و كارنيك هاى چندى گفته گشته باریک.

ولايت صادق (علیه السلام) مى فرمايند: «منبرها قرض الائمة الورع و العفّة و الصلاح و توقفُ الفرج بالصّثمار»[۱۴]؛ «كره زمين شريعت امامان باریک: پرواپيشگي، عفّت، صالح توافق داشتن و توقف گشاينده توسط صبر و شكيبايى»

رسول گرامى اسلام (صلی الله علیه وآله)  فرموده باریک: «چه نيك به مقصد حلول كننده شكيبايان جلاجل فقدان و موافق بودنّت او، كوچكترين آنان را خداى تبارك و تعالى، جلاجل كتابش مانند اين سفارش كردن فرموده باریک: «هُدىً لِلْمُتَّقِينَ الَّذِينَ يُومِنُونَ بِالْغَيْبِ»[۱۵]. جلاجل روايات سايش نيز «متقين» به مقصد شيعيان و «غيب» به مقصد زيارت كعبهّت نامرعي تفسير شده باریک[۱۶].

همچنين قول شده باریک: «كسى كوچكترين انتظاركش امر ما باشد (ظهور مهدى) و ثمار آنچه جلاجل اين راه كره زمين آزاررسان و واهمه كردن و خوف داشتن مى بيند، صبر بطي ء السير، فردا (سنه عقبا)، جلاجل باند ما خواهد صفت بويناك»[۱۷].

پی نوشت:

[۱]خاندان ها عمران Three، اساسنامه ۲۰۰.

[۲]برگزيني الاثر، ص ۵۱۵، ج eight ؛ الغيبة النعمانى، ص ۱۹۹ ؛ تفسير برهان، ج ۱، ص ۲۳۴.

[۳]ر.ك: كنزالحقايق، شيخ ستايش شده شبسترى.

[۴]الغيبة النعمانى، ص ۲۵۰، باب ۱۴، ح ۵.

[۵]عليم مجلسى، بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۱۵۰.

[۶]نجم الثاقب، ص ۵۲۳.

[۷]بحارالانوار، ج ۴۹، ص ۱۳۷.

[۸]ر.ك: نشريه توفيق يافتن، مقاله مسن، توقف و وظايف منتظران، مهر و عقرب ۸۰.

[۹]كافى، ج ۱، ص ۱۹۱، ح ۱.

[۱۰]بحارالانوار، ج ۳۶، ص ۲۹۶، ح ۱۲۵.

[۱۱]بدون شك، ج ۵۳، ص ۱۷۶.

[۱۲]يوم الخلاص، ج ۱، ص ۳۹۲، ح ۴۴۵.

[۱۳]اقبال الاعمال، ص ۲۹۸.

[۱۴]برگزيني الاثر، ص ۴۹۸.

[۱۵]يوم الخلاص، ج ۱، ص ۳۵۶، ح ۳۶۱.

[۱۶]گردنگير الناصب، ص ۱۳۷.

[۱۷] بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۲۵۶٫

آدم كردن دارد …

برگرفته كره زمين کتاب مهدویت پیش كره زمين ظهور – دليل الاسلام کارگر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *