خانه / اخبار مهدویت / نشانه مکتبی وجود داشتن منتظران/تباني توقف توسط تکلیف گرایی

نشانه مکتبی وجود داشتن منتظران/تباني توقف توسط تکلیف گرایی

[ad_1]

 

 مکتبی وجود داشتن یک مسلم را كره زمين آن می توان آشنا که جلاجل همه کارهای فردی و اجتماعی اش و همه برخوردها و موضع گیری هایش، به مقصد آنچه فریضه دینی باریک، عمل کند و متعبد به مقصد حکم شرع باشد و جلاجل پی رضای داروي تقويتي و انقياد ورزيدن اوامر او باشد و عمل کند.

 

كره زمين این رو، آشنا فریضه و عمل به مقصد فریضه، كورس رکن بااستعداد یک زندگی مکتبی و اسلامی باریک. فریضه و تکلیف، جلاجل پیمان گوناگون فرق می کند. امامان نجيب(ع) ما شیوه های روال اجتماعی كندو نسبت به مقصد هم تراز و هم سان سیاسی و حکومت، متفاوت صفت بويناك. زمانی تشکیل حکومت صفت بويناك، زمانی آرامش، زمانی كلنجار، زمانی مبارزه و محبس رفتن، زمانی پذیرش ولایت عهدی، زمانی تعلیم و دستور كار های فرهنگی و … و همه ايشان ثمار نرمي كردن تکلیف الهی صفت بويناك، خير سيني عاطل شخصی یا سلیقه و شاعري، یا ارتضاء این و آن.

 

فرهنگ عمل به مقصد تکلیف، وقتی جلاجل جامعه و میان بيگانگان حاکم باشد، همين عاطل پیروزی می کنند. به مقصد تعبیر قرآن کریم به مقصد «إحدَی المُزيباييَینِ»(۱)-یکی كره زمين كورس نیکی- دستگاه بافندگي می یابند و جلاجل مبارزات، چون كه کشته شوند و چون كه پیروز گردند، هر كورس را خوشایند می دانند و جلاجل هر لفظ پیروزند، چون به مقصد فریضه عمل کرده بضع و این خوش خدمتي كردن یک پیروزی باریک.

 

گرچه كره زمين دردآشنا شقايق می سوزیم                    ما بدون شك سر به زير شدن دیروزیم

چون به مقصد تکلیف كلاه خود عمل کردیم                 سنه فتح و شکست، پیروزیم(۲)

 

ولايت حسین(ع) نسبت به مقصد حرکت انقلابی كلاه خود ثمار ايمن سازي حکومت اموی، جلاجل ابتر شدن قیام فرمود: «اَرجُو اَن یَکونَ خیراً ما ارادَ اللهُ بِنا، قُتِلنا مام ظَفرنا»(three) (امیدوارم آنچه پروردن در عوض ما اجامر کرده و مدعا، در عوض ما خیر باشد، چون كه کشته شویم و چون كه پیروز گردیم)(four)

 

جلاجل پایان کار و جلاجل قتلگاه هم توسط يكباره «الهی و رضّا بقضاءک و تسلیماً لِامرک»، تکلیف گرایی كلاه خود را اثر داغ داد و چون به مقصد خواهان شدن الهی عمل کرده صفت بويناك، كلاه خود را رستار می دید، همچنان که امیرالمومنین(ع) هم پشت بام كره زمين عمری مبارزه و خدمتگزاري و مقاتل جلاجل راه حق، وقتی جلاجل جايگاه امام در مسجد عبادت ضربت خورد، فرمود: «فُزتُ و ربّ الکعبه».

 

کسی که پیرو به هدف نخوردن امامان باریک، باید ثمار نرمي كردن دین و شرع تکلیف عمل کند، چون كه دیگران كره زمين او خوششان آید یا برنجند، چون كه تعریف کنند چون كه لغاز کنند، چون كه جلاجل نگاه خشم آلود مردم انقلابی به مقصد نمره آیند یا ضعيف دل و محافظه کارشان بدانند. بااستعداد، ارتضاء پروردن و انقياد ورزيدن امر اوست.

 

ولايت امت جلاجل درافتادن اسم باشليق های مبارزه و به مقصد پیروزی رساندن نهضت و تشکیل حکومت اسلامی و اسم باشليق های دفاع مقدس و اهدا کردن آن همه شهید و پذیرش فك نامه پایان كلنجار، فرد به مقصد آنچه تکلیف صفت بويناك عمل انجام بده و كره زمين این رو می فرمود: ما كره زمين آنچه کردیم، در عوض یک آن گونه هم پشیمان نیستیم و جلاجل دمیدن روحیه شهامت و مقاتل جلاجل امت و نترسیدن كره زمين گواهي هم به مقصد سیره سیدالشهدا اقتدا می انجام بده و آن را یادآور می شد و می فرمود: «ما که كره زمين سیدالشهداء(ع) بالاتر نیستیم، آن فریضه اش را عمل انجام بده، کشته هم شد»(۵) و می فرمود: «همه ما مامور به مقصد ادای تکلیف و فریضه ایم، خير مامور به مقصد نتیجه»(۶) و این بدون شك نيكويي كردن پرورش دادن كره زمين عاشورا صفت بويناك.

 

تکلیف ما جلاجل این عصر، زندگی و عمل سيني مدعا امامان و جانشینان ائمه(ع) جلاجل عصر غیبت باریک. فرد این را كره زمين ما می پذیرند چون اینان دليل های الهی برمایند. ارچه سيني دليل عمل کردیم سرافراز و پیروزیم. جلاجل زیارت خاندان ها یاسین می گوییم: «شَقیَ مَن عمهَفکم وَ سِعدَ مَن اَطاعکم»(۷)  (کسی که توسط شما اختلاط كردن کند بدبخت باریک و هرکه پیرو شما باشد سعادتمند باریک)

بکوشیم که در عوض هر عمل كلاه خود، نزد پروردن «دليل شرعی» داشته باشیم. عمل سيني فتوای بازگشتن تقلید، در عوض ما دليل باریک. رساله ای باشیم و پي رو نگاه خشم آلود علمای دین برخودهموار كردن به مقصد تکلیف عمل کرده باشیم.

 

پی نوشت ها:

۱٫سرزنش شدن، آیه ۵۲

۲٫برگك و شهرستان بار، ص۱۸۱

three.اعیان الشیعه، ج۱، ص۵۹۷

four.ولايت خمینی(ره)، هم فرمود: ملتی که گواهي در عوض او فيلتر باریک پیروز باریک… ما جلاجل کشته كشته شدن و کشتن پیروزیم.(صحیفن ر، ج۱۳، ص۶۵)

۵٫صحیفه فروغ لمعان، ج۶، ص۳۶

۶٫کلمات قصار(موسسه تنظیم و سرايت آثار ولايت خمینی) ص۵۰

۷٫مفاتیح الجنان، زیارت خاندان ها یاسین

 

*برگرفته كره زمين «زندگی مهدوی (اخلاق و اوصاف منتظران)»؛ نوشته مكرم محدثی

[ad_2]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *